Meta titlurile si meta descrierile sunt un criteriu elementar in optimizarea pentru motoarele de cautare, astfel ca sunt absolut necesare pe paginile pe care vrem sa le indexam.
Tagul meta (title si description) este un element HTML ce are ca rol transmiterea unui rezumat al paginii, sub forma unei scurte descrieri, ce este ulterior preluata si afisata de catre motoarele de cautare. Faptul ca ele sunt afisate in mod direct de catre motoarele de cautare, face ca acestea sa fie elemente critice in optimizarea on-page.
Meta titlul este afisat de catre motoarele de cautare imediat sub linkul url al paginii si ar trebui sa contina intre 50 si 60 de caractere. Chiar si asa, Google nu tine neaparat cont de un numar de caractere pe care sa il afisaze, atunci cand vine vorba de dispozitive mobile, ci de rezolutia dispozitivului mobil care face cautarea.
Meta descrierea este afisata de catre motoarele de cautare sub meta titlu si ar trebui sa contina undeva la maxim 155-160 de caractere, principiul de afisare fiind acelasi ca si la meta titlu.
Pentru o cautare pe Google precum “web design”, acesta afiseaza urmatorul rezultat pe un dispozitiv de tip desktop:

Motorul de cautare alege sa afiseze primele rezultate cele care contin elementele cautate atat in titlu cat si in meta descriere, insa acestea nefiind singurele criterii in baza carora alege sa faca afisari. Continutul, numarul de aparitii ale cuvantului in cadrul continutului, textul alternativ de pe imagini, calitatea continutului, numarul de recomandari, numarul de recenzii, dar si alte criterii, fac ca un site web sa fie afisat primul pentru o anumita cautare.
Totusi, meta titlurile si meta descrierile sunt elementele de baza, care trebuie setate pentru fiecare pagina in baza unui plan SEO bine definit, astfel incat acestea sa includa cuvintele cheie care fac parte din planul SEO.